Órák/Tanfolyamok

Órák

Az Iyengar Jóga (ejtsd “ájengár”) a hatha jóga egyik módszere, B.K.S. Iyengar jógamesterről kapta a nevét. A mester 18 évesen kezdett tanítani és egészen 95 éves koráig aktívan gyakorolta és oktatta a jógát. Sokan emlegetik úgy, mint azt az embert, aki elhozta a jógát a nyugati világba.

A módszer lényege a precizitás, a biztonság és az egyvonalúság.

Annak érdekében, hogy mindenki eredményesen és biztonságosan tudjon gyakorolni, és egyformán részesülhessen a jóga jótékony hatásaiból, függetlenül a hajlékonyságától és az erőnlététől, az órákon eszközöket is használunk (pl. fal, tégla, heveder).

Az Iyengar jóga változatos gyakorlatsoraival biztonságos és egyenletes fejlődést tesz lehetővé. A gyakorlások során fejlődik a hajlékonyság, az állóképesség, a koncentráció. Segít leküzdeni a stresszt, közelebb kerülhetünk általa a testi-lelki stabilitás eléréséhez.

A Magyar Iyengar Jóga Szövetség honlapján még több információt találsz a metódusról.

 

 

Az elnevezés a kínai yin-yang (kétpólusú szemléletből) ered. A yin a női minőséget: a passzívat, a táplálót, befogadót, hűsítőt, stabilat, lefelé áramlót, földelő minőséget foglalja magába.

A yang a férfi minőség: az aktivitás, a melegítő hatás, emelkedés, felfelé szállás, cselekvés, valami felé törekvés fogalmaihoz kapcsolható. Ily módon meg tudunk különböztetni az ősi kínai filozófia alapján yang és yin típusú jógát is.

A yin jóga a hagyományos kínai orvoslás és a hatha jóga ötvözete. Jellemzője, hogy hosszan tartunk ki bizonyos testhelyzeteket (ászanákat). Nagyjából 2-3 percig maradunk főleg ülő és fekvő pózban, látszólag statikusan.

Ám a látszat ellenére nagyon is sok minden történik ebben a mozdulatlanságban: a gravitációt és a test súlyát segítségül hívva – miközben teljesen elengedjük magunkat – a mély kötőszövetekben található úgynevezett meridiánok (energia csatornák, melyek a szerveink működését befolyásolják) erős nyomást kapnak. Mikor kijövünk a pózból, hirtelenjében a nyomás alól felszabadul az áramlás a meridiánokban, ezáltal szinte átmossuk ezeket.

Minden meridiánunkhoz yin pózok kapcsolhatók, és ha ezeket tudatosan gyakoroljuk, akkor megtapasztalhatjuk gyógyító, kiegyenlítő, energiafeltöltő hatásukat, akár egy akupunktúrás kezelését.

A yin jóga az érzelmeinkre, a mentális egészségünkre is jótékonyan hat: tisztít és lecsendesít.

További nem elhanyagolható hatása, hogy az ízületeket, szalagokat, porcokat és csontokat táplálja. Megakadályozza az ízületek kiszáradását, ami a korral jár, így fiatalon tart minket.

Nemtől, kortól, jógás tapasztalattól függetlenül mindenkinek szeretettel ajánljuk ezt az egészségmegőrző, testet – lelket – szellemet harmonizáló órát.

A gyerekjóga órákon az érzelmek megélése és a mozgás áll a középpontban. Az iskolás gyerekek egész nap az iskolapadban ülnek, a fő hangsúly a gerincükön van. Cél a gerincprevenció, a figyelem fejlesztése, a tudatosítás. A mozgás mellett az érzelmi oldal is nagyon fontos része, cél a gyermekek lelki harmóniájának megteremtése, a társas kapcsolatok, a kommunikáció megfelelő alakítása, és a pozitív erkölcsi értékrend megteremtése, stresszoldás.

Minden jógafoglalkozás felépítése egy megszokott rendben zajlik, 45 percen keresztül: elhelyezkedés, köszöntés, bemelegítés, nyújtó, hajlító gyakorlatok, sorozatok, helyes testtartást elősegítő gyakorlatok, nagymozgások, végtagszétválasztó, keresztező gyakorlatok, idegrendszer érését elősegítő gyakorlatok, relaxáció, légzőgyakorlatok, figyelem összpontosító gyakorlatok, nagymozgásos játékok, páros- és csoportos jóga gyakorlatok, érzelmi intelligenciát fejlesztő játékok, befejezés.

A kistinik már nem gyerekek, de még nem is felnőttek: elképesztően nehéz elfogadni magukat, a környezetüket és megfelelniük a világ (család, kortársak, iskola…) elvárásainak.

A tini jóga órák célja, hogy a test tudatosságával észrevegye minden serdülő, hogy mire van szüksége a szervezetének ahhoz, hogy egészségesen működjön. A jóga órákon a testi gyakorlás mellett elsajátítják, hogy milyen technikákkal lehet csökkenteni a felgyülemlett feszültséget, hogyan tudnak jobban koncentrálni a feladatokra. A jóga ellensúlyozza tartáshibákat, erősíti a testet és lelket, segíti őket abban, hogy jól érezzék magukat a bőrükben.

Mindezt sok játékkal, beszélgetéssel fűszerezve

A baba-mama jóga ötvözi a jóga évezredes tudását és a mozgásfejlesztés áldásos hatásait. Segíti a szülés utáni regenerációt és remek lehetőség az anyukáknak, hogy visszanyerjék szülés előtti alakjukat, kondíciójukat.

A foglalkozások támogatják, fejlesztik a babák idegrendszerét, mozgáskoordinációját, segítik térérzékelését, beszédfejlődését. Az órákon babamasszázzsal, jóga gyakorlatokkal, gátizomtornával és a mozgásfejlesztés eszközeivel segítjük a babák és a mamák testi-lelki egészségét.

A foglalkozásokra 8 hetes kortól 8-10 hónapos korig várjuk a babákat és anyukáikat!

További információ:

Behinya Bea jógaoktató +36 20 543 0286

A hatha jóga gyakorlatai javítják a helytelen testtartásból és az ülő munkából eredő mozgásszervi problémákat, erősítik és nyújtják a vázizmokat, mobilizálják az izületeket. A rendszeres gyakorlás egy felszabadultabb testérzetet eredményez és egyben harmonizálja az emésztést, a vér- és nyirokkeringést is. Bármely korosztály számára felüdülést hoz mind testileg mind mentálisan a feszültségoldó és koncentrációt segítő gyakorlatokkal kombinált foglalkozás.

„Az előrehaladott kor nem állhat a gyakorlás útjába” – mondta B. K. S. Iyengar az Iyengar jógametódus alapítója. Az Iyengar jógát bármilyen életkorban el lehet kezdeni. Idősebb korban a mozgás fontosságára a gyenge csontozat, izomgörcsök, ízületi fájdalmak és csökkent ízületi mobilitás is felhívják a figyelmet. Azonban jógagyakorlatokkal ezen elváltozások és tünetek megfelelően kezelhetőek. A senior jóga órákon az életkori sajátosságokat is figyelembe véve épülnek egymásra a gyakorlatok. A jógapózok fokozatosan, gyengéden teszik újra rugalmassá az esetlegesen elhanyagolt izmokat és ízületeket. Légzőgyakorlatokkal kombinálva a test belső szerveit is energiával telítik, ami jótékony hatással van a teljes egészségi állapotra. A könnyen és egyszerűen kivitelezhető a jógagyakorlatok segítenek megőrizni a fizikai test rugalmasságát, nagyban segítik a prána (az életenergia) áramlását. S ez nem csak a test izomrendszerére, hanem belső szerveire is jótékony hatással lesz. Jelentősen javítja a test öngyógyító képességeit, hiszen a betegségek jelentős része az energetikai szintű blokkokból alakul ki.

Bővebben itt olvashatsz a témáról.

A kismama jógát ajánljuk minden olyan kismamának, aki egészséges várandósságra, könnyű szülésre, a szülést követő gyors regenerációra vágyik.

A várandós jógában az ászanák nem kitartott testhelyzeteket, hanem folytonos, könnyed mozgásban végzett gyakorlatokat jelentenek. Ezek főként a hátizmok erősítését, a gerinc rugalmasságának megtartását, a nyugalmi légzéskapacitás növelését, a csípőízületek rugalmasítását célozzák. Ugyanakkor nagyon fontos szerepük van ezeknek a mozgásoknak a kismama fizikai kondíciójának, és ezáltal jó közérzetének elérésében, megőrzésében.

A kismamajóga jótékony hatásai:

  • biztonságosan átmozgatja a teljes testet, lazítja, nyitja a csípőt
  • csökkenti a várandósság alatti panaszokat (hát- és derékfájás,vizesedés,nehézlégzés stb.)
  • a gátizomtorna segíti a könnyebb vajúdást , szülést és a gyors regenerációt a szülést követően
  • a légzőgyakorlatok segítenek a lazításban, fájdalomcsillapításban
  • a relaxáció feltöltődést, jó közérzetet biztosít

További információ:

Behinya Bea jógaoktató +36 20 543 0286

Tibeti hangtálakkal, gonggal és más intuitív hangszerekkel segítelek egy mélyebb tudatállapotba juttatva visszaállítani a belső egyensúlyodat. Neked egy dolgod lesz; Önmagadra figyelni, és befogadni a hangtálak meditatív hangját és finom rezgéseit. A hangfürdő harmonizálja a szervezet működését, oldja a testi-lelki feszültségeidet, a rezgéseik beindítják szervezetünk öngyógyító folyamatait. A hangutazás során tapasztalhatsz belső képeket, feljöhetnek érzések, emlékek, melyek mind a hangterápia hatására kitisztulhatnak, így a gyógyulásunkat szolgálják. Az óra végére a lélek megnyugszik, kisimul, feloldódunk, új energiákra, erőre kapunk.

Részvételi díj: 2.500 Ft/fő

A következő Hangfürdő időpontja: 2020. január 27. 20.00-21.00

 

 

A hangfürdővel teret adunk az új energiák beindulásának, támogatjuk a harmonikus egyensúlyi állapotunk elérését. A a hangtálak rezgései a jóga gyakorlás hatásait a lélek és a test szintjén is finoman elmélyítik. Tibeti hangtálakkal, gonggal és más varázslatos intuitív hangszerekkel vezetjük át a jóga gyakorlását egy pihentető hangfürdőbe. A hangfürdő alatt egy meditatív állapotba kerülhetsz és folytatódhat a jóga során elindult tisztuló folyamatok lecsengése, az öngyógyító folyamatok lezajlása és az önmagaddal folytatott belső munka.

Tanfolyamok

KINEK KÖSZÖNHETJÜK, HOGY A NŐK MA JÓGÁZHATNAK?

Geeta Iyengar az 1960-as években kezdte el tanítani a nőket jógázni.
“Habár a nők lelkesek voltak, sok egészségügyi problémájuk akadt. Természetes gyógymódokat szerettek volna a fájdalomcsillapítók helyett. Abban az időben nem volt széles körben ismert, hogy problémáik nagy része, legyen az fizikai, pszichikai vagy érzelmi, összefügg a menstruációval és a hormonális változásokkal. Én megértettem ezt az összefüggést és tanítási módszerem segített a nőkön, habár sok időbe telt, míg a tanítványok magukévá tették a nézeteim. A mai kutatások igazolják ezeket az összefüggéseket. ” Geeta Iyengar

MIÉRT IDŐSZERŰ EZ NAPJAINKBAN?

A nyugati társadalmakban mára a születések számának drasztikus csökkenésével a menstruációk száma 350-400 -ra nőtt a korábbi 100-hoz képest. Életünk nagyobb részét kell energiaveszteségben és a hormonok hullámzásában megélni, úgy hogy női szerveink ne betegedjenek meg.
Figyelünk ezeken a napokon magunkra? Tudjuk mit javasolt tenni és mit nem tanácsos? Tudjuk hogyan táplálkozzunk?

KINEK AJÁNLJUK A MŰHELYT?

Neked szól:
– ha- fájdalmas, görcsös, túl erős vagy éppen túl gyenge a menstruáció
– kimaradozik vagy gyakrabban érkezik
– ha női szerveket érintő betegséged van (PCOS/IR, mióma, endomertriózis…)
– ha fogantatási problémád van
– ha kiegyensúlyozottabb szeretnél lenni a havi ciklusodat alatt
– ha az otthoni gyakorlásodba is szeretnél átültetni egy támogató gyakorlatsort, amivel energikusabbá válhatsz a vérzés napjainban
– ha szeretnéd megtanulni, hogyan tudsz a menstruáció alatt pihenni, elcsendesedni, befelé figyelni.

RÉSZLETES PROGRAM:

Elmélet:
A menstruáció élettani háttere, hormonális változások a ciklus alatt, étkezési tanácsok
Menstruáció alatti ászanák gyakorlása
Kérdések átbeszélése

EGYÉB INFÓK:

MIÉRT ÉRDEKEL A MŰHELY?
Írd meg, milyen okból szeretnél részt venni a workshopon a bartschgabriella@gmail.com email címre, hogy a felmerülő problémákra választ kaphass. Adataidat bizalmasan kezeljük!

MIT HOZZ MAGADDAL?
– A gyakorlás nem lesz intenzív, ezért melegebb jóga ruhát hozz magaddal.
– Jegyzetfüzetet, tollat.

OKTATÓ:
Bartsch Gabriella

RÉSZVÉTELI DÍJ:
6.500 Ft.

IDŐPONT:
2020. 11. 13. 17.00 – 20.30

Jelentkezem
 

 

Itt a helyed, ha…

  • még sohasem jógáztál
  • szeretnéd megismerni az Iyengar-jóga alapjait
  • szeretnél egy biztonságos és szisztematikusan felépített rendszer szerint gyakorolni
  • eddig más irányzat szerint gyakoroltál és szeretnéd bővíteni a jógával kapcsolatos tudásod
  • korábban jógáztál, de sok idő maradt ki azóta és szeretnéd újra felvenni a fonalat

A tanfolyam után csatlakozhatsz az órarendben meghirdetett Iyengar 1. szintű órákhoz

A tanfolyam időtartama 6×90 perc, ára 16.000 Ft.

A következő tanfolyam első időpontja: 2020. március 10. kedd 17.45 – 19.15

Jelentkezni a bejelentkező rendszerünkön keresztül lehet. Jelentkezz be az első órára, így látni fogjuk, hogy a tanfolyamon szeretnél rész venni!

 

A “KRISTON® INTIM TORNA” (KIT), magyar Módszer, melynek kidolgozója, Kriston Andrea! A “KRISTON® INTIM TORNA” Módszer továbbra is egyedi oktatási metódussal rendelkező gáti tréning, amely nem összetévesztendő a gyógytornászok, testnevelők, természetgyógyászok, jógaoktatók által tartott intim tornákkal.

A KIT Módszert, KIT tréner segítségével, bármilyen életkorban, könnyedén, biztonságosan tudja bárki elsajátítani – feltéve, hogy működőképes ideg-izom kapcsolattal rendelkezik; A KIT Módszerrel kapcsolatos szabályok pontos betartása esetén, minden KIT tréner azonos hatásfokkal tudja végezni tevékenységét, az azonos módszertannak köszönhetően.

A szakértelem nélkül végzett gáti tréning ártalmas lehet!

A tanfolyam 2×6 órában két egymás utáni szombaton kerül megrendezésre.

Ára: 30.000 Ft

A következő kétnapos tanfolyam időpontja:

2020. szeptember 26. szombat 11.00-18.30 és 2020. október 3. szombat 11.00-18.30

Bejelentkezem

“Van egy erő, ami szüléskor eljön a nőkhöz. Nem kérik, egyszerűen csak elárasztja őket. Összegyűlik, mint felhő a szemhatáron, átsuhan az égen, és magával hoz egy gyermeket. … Arra az időre úgy érezzük, hogy egy magasabb rendű élet magába olvaszt bennünket és keresztül lüktet rajtunk.”

Sheryl Feldman

A tanfolyam témái

  • vajúdást segítő szülőpozíciók
  • fájdalom kezelését, gátvédelmet segítő légzőgyakorlatok
  • homeopátiás szerek, gyógyteák,illóolajok alkalmazása
  • gátmasszázs
  • medencealapi izmok lazítását segítő gyakorlatok
  • fájdalomcsillapítás, stresszoldás
  • szülés utáni regeneráció

Részvétel 35. héttől. A foglalkozás 2,5 órás. Ára: 5000 Ft/pár

Vajúdást előkészítő és alatta segítő homepátiás szerekről, gátmasszázsról és szülőpozíciós gyakorlatokról jegyzetet adunk hozzá.

Hozzatok magatokkal kényelmes ruhát!

A tanfolyamot három pár jelentkezésétől tartjuk meg.

A következő tanfolyam időpontja: 2020. február 15. szombat 10.30-13.00

Bejelentkezem

További információ:

Behinya Bea jógaoktató +36 20 543 0286

Elérhetőség

  • 1223 Budapest Platina utca 1.
  • +36 20 421 8464
  • info@jogaplatina.hu