Órák/Tanfolyamok

ÓRÁK

A baba-mama jóga ötvözi a jóga évezredes tudását és a mozgásfejlesztés áldásos hatásait. Segíti a szülés utáni regenerációt és remek lehetőség az anyukáknak, hogy visszanyerjék szülés előtti alakjukat, kondíciójukat.

A foglalkozások támogatják, fejlesztik a babák idegrendszerét, mozgáskoordinációját, segítik térérzékelését, beszédfejlődését. Az órákon babamasszázzsal, jóga gyakorlatokkal, gátizomtornával és a mozgásfejlesztés eszközeivel segítjük a babák és a mamák testi-lelki egészségét.

A foglalkozásokra 8 hetes kortól 8-10 hónapos korig várjuk a babákat és anyukáikat!

További információ:

Behinya Bea jógaoktató +36 20 543 0286

A Hatha jóga a testi egészség fejlesztésének és megőrzésének tudománya. Eszköztára túlmutat az ászanák gyakorlásán: testi és energetikai gyakorlatok segítségével készíti fel gyakorlóját a jóga magasabb szintjeire.

Az egyik legismertebb jógairányzat, mely elnevezése a “ha” és “tha” szavakból tevődik össze és ezoterikus jelentéssel bír: a “ha” szó Napot jelent, a “tha” pedig Holdat. A Hatha jóga kiegyensúlyozza a Nap és Hold jellegű (férfi és nő, aktív és passzív, soláris és lunáris, prána és apána) energiákat a szervezetben. Gyakorlatilag minden mai jógafajta, amely a meditáción kívül testmozgást is tartalmaz, az a Hatha jóga ősi alapjaira épül.

A hatha jóga gyakorlatai átmozgatják az egész testet, erősítik és nyújtják az izmokat, masszírozzák a belső szerveket, javítják az emésztést, a kiválasztást és a méregtelenítést. Serkentik az idegrendszer működését, harmonizálják a hormonrendszert.   

Az Iyengar Jóga (ejtsd “ájengár”) a hatha jóga egyik módszere, B.K.S. Iyengar jógamesterről kapta a nevét. A mester 18 évesen kezdett tanítani és egészen 95 éves koráig aktívan gyakorolta és oktatta a jógát. Sokan emlegetik úgy, mint azt az embert, aki elhozta a jógát a nyugati világba.

A módszer lényege a precizitás, a biztonság és az egyvonalúság.

Annak érdekében, hogy mindenki eredményesen és biztonságosan tudjon gyakorolni, és egyformán részesülhessen a jóga jótékony hatásaiból, függetlenül a hajlékonyságától és az erőnlététől, az órákon eszközöket is használunk (pl. fal, tégla, heveder).

Az Iyengar jóga változatos gyakorlatsoraival biztonságos és egyenletes fejlődést tesz lehetővé. A gyakorlások során fejlődik a hajlékonyság, az állóképesség, a koncentráció. Segít leküzdeni a stresszt, közelebb kerülhetünk általa a testi-lelki stabilitás eléréséhez.

A Magyar Iyengar Jóga Szövetség honlapján még több információt találsz a metódusról.

Az elnevezés a kínai yin-yang (kétpólusú szemléletből) ered. A yin a női minőséget: a passzívat, a táplálót, befogadót, hűsítőt, stabilat, lefelé áramlót, földelő minőséget foglalja magába.

A yang a férfi minőség: az aktivitás, a melegítő hatás, emelkedés, felfelé szállás, cselekvés, valami felé törekvés fogalmaihoz kapcsolható. Ily módon meg tudunk különböztetni az ősi kínai filozófia alapján yang és yin típusú jógát is.

A yin jóga a hagyományos kínai orvoslás és a hatha jóga ötvözete. Jellemzője, hogy hosszan tartunk ki bizonyos testhelyzeteket (ászanákat). Nagyjából 2-3 percig maradunk főleg ülő és fekvő pózban, látszólag statikusan.

Ám a látszat ellenére nagyon is sok minden történik ebben a mozdulatlanságban: a gravitációt és a test súlyát segítségül hívva – miközben teljesen elengedjük magunkat – a mély kötőszövetekben található úgynevezett meridiánok (energia csatornák, melyek a szerveink működését befolyásolják) erős nyomást kapnak. Mikor kijövünk a pózból, hirtelenjében a nyomás alól felszabadul az áramlás a meridiánokban, ezáltal szinte átmossuk ezeket.

Minden meridiánunkhoz yin pózok kapcsolhatók, és ha ezeket tudatosan gyakoroljuk, akkor megtapasztalhatjuk gyógyító, kiegyenlítő, energiafeltöltő hatásukat, akár egy akupunktúrás kezelését.

A yin jóga az érzelmeinkre, a mentális egészségünkre is jótékonyan hat: tisztít és lecsendesít.

További nem elhanyagolható hatása, hogy az ízületeket, szalagokat, porcokat és csontokat táplálja. Megakadályozza az ízületek kiszáradását, ami a korral jár, így fiatalon tart minket.

Nemtől, kortól, jógás tapasztalattól függetlenül mindenkinek szeretettel ajánljuk ezt az egészségmegőrző, testet – lelket – szellemet harmonizáló órát.

A kismama jógát ajánljuk minden olyan kismamának, aki egészséges várandósságra, könnyű szülésre, a szülést követő gyors regenerációra vágyik.

A várandós jógában az ászanák nem kitartott testhelyzeteket, hanem folytonos, könnyed mozgásban végzett gyakorlatokat jelentenek. Ezek főként a hátizmok erősítését, a gerinc rugalmasságának megtartását, a nyugalmi légzéskapacitás növelését, a csípőízületek rugalmasítását célozzák. Ugyanakkor nagyon fontos szerepük van ezeknek a mozgásoknak a kismama fizikai kondíciójának, és ezáltal jó közérzetének elérésében, megőrzésében.

További információ:

Behinya Bea jógaoktató +36 20 543 0286

„Az előrehaladott kor nem állhat a gyakorlás útjába” – mondta B. K. S. Iyengar az Iyengar jógametódus alapítója. Az Iyengar jógát bármilyen életkorban el lehet kezdeni. Idősebb korban a mozgás fontosságára a gyenge csontozat, izomgörcsök, ízületi fájdalmak és csökkent ízületi mobilitás is felhívják a figyelmet. Azonban jógagyakorlatokkal ezen elváltozások és tünetek megfelelően kezelhetőek. A senior jóga órákon az életkori sajátosságokat is figyelembe véve épülnek egymásra a gyakorlatok. A jógapózok fokozatosan, gyengéden teszik újra rugalmassá az esetlegesen elhanyagolt izmokat és ízületeket. Légzőgyakorlatokkal kombinálva a test belső szerveit is energiával telítik, ami jótékony hatással van a teljes egészségi állapotra. A könnyen és egyszerűen kivitelezhető a jógagyakorlatok segítenek megőrizni a fizikai test rugalmasságát, nagyban segítik a prána (az életenergia) áramlását. S ez nem csak a test izomrendszerére, hanem belső szerveire is jótékony hatással lesz. Jelentősen javítja a test öngyógyító képességeit, hiszen a betegségek jelentős része az energetikai szintű blokkokból alakul ki

A hatha jóga gyakorlatai javítják a helytelen testtartásból és az ülő munkából eredő mozgásszervi problémákat, erősítik és nyújtják a vázizmokat, mobilizálják az izületeket. A rendszeres gyakorlás egy felszabadultabb testérzetet eredményez és egyben harmonizálja az emésztést, a vér- és nyirokkeringést is. Bármely korosztály számára felüdülést hoz mind testileg mind mentálisan a feszültségoldó és koncentrációt segítő gyakorlatokkal kombinált foglalkozás.

TANFOLYAMOK

Itt a helyed, ha…

  • még sohasem jógáztál
  • szeretnéd megismerni az Iyengar-jóga alapjait
  • szeretnél egy biztonságos és szisztematikusan felépített rendszer szerint gyakorolni
  • eddig más irányzat szerint gyakoroltál és szeretnéd bővíteni a jógával kapcsolatos tudásod
  • korábban jógáztál, de sok idő maradt ki azóta és szeretnéd újra felvenni a fonalat

A tanfolyam után csatlakozhatsz az órarendben meghirdetett Iyengar 1. szintű órákhoz

A tanfolyam időtartama 6×90 perc, ára 16.000 Ft.

Jelentkezni a bejelentkező rendszerünkön keresztül lehet. Jelentkezz be az első órára, így látni fogjuk, hogy a tanfolyamon szeretnél rész venni!

“Van egy erő, ami szüléskor eljön a nőkhöz. Nem kérik, egyszerűen csak elárasztja őket. Összegyűlik, mint felhő a szemhatáron, átsuhan az égen, és magával hoz egy gyermeket. … Arra az időre úgy érezzük, hogy egy magasabb rendű élet magába olvaszt bennünket és keresztül lüktet rajtunk.”

Sheryl Feldman

A tanfolyam témái

  • vajúdást segítő szülőpozíciók
  • fájdalom kezelését, gátvédelmet segítő légzőgyakorlatok
  • homeopátiás szerek, gyógyteák,illóolajok alkalmazása
  • gátmasszázs
  • medencealapi izmok lazítását segítő gyakorlatok
  • fájdalomcsillapítás, stresszoldás
  • szülés utáni regeneráció

Részvétel 35. héttől. A foglalkozás 2,5 órás. Ára: 5000 Ft/pár

Vajúdást előkészítő és alatta segítő homepátiás szerekről, gátmasszázsról és szülőpozíciós gyakorlatokról jegyzetet adunk hozzá.

Hozzatok magatokkal kényelmes ruhát!

A tanfolyamot három pár jelentkezésétől tartjuk meg.

További információ:

Behinya Bea jógaoktató +36 20 543 0286